Pages

Sunday, December 15, 2013

I want be like that too ~ hehe

Assalamualaikum ~ 
cerita mak cik dalam post sebelum ni buat aku teringat time dalam flight ke Sabah. 
Aku naik Malindo. Erm, aku agak berpuas hati naik Malindo daripada AirAsia. 
Best kot, ade tv, boleh tengok movie, main game, tapi kena pakai earphone,klau hang takda earphone Malindo ada jual,klau hang kedekut hang tengok movie tak da bunyi la jawabnya, haha, 
tapi lebih baik ada daripada takda langsung kan ?
 Time naik AirAsia memang boring habis, tak tau nak buat apa dalam 2jam setengah dalam flight tu, kalau naik Malindo ada la jugak benda yang boleh di buat. 
Malindo siap sediakan biskut & air free, tak kesah lah simple asalkan boleh mengunyah, haha.
 Ko ingat AirAsia ada sediakan ? haram.... 
Time aku dalam fight aku sebenarnya duduk diantara sepasang cina yang dah berusia, 
tapi aku bagi chance la diorang duduk berdua kat tepi tingkap, 

so aku duduk dekat dengan laluan. 
Kat seberang tempat duduk aku(macam jauh sangat, haha), ada mak dan anak(boy yerr) yang aku dapat perhatikan diorang dari family yang boleh dikategorikan kaya, 
dan nampak mummy dia manjakan anak lelakinya,
 menyirap aku tengok,
 pramugari balik-balik pi tempat diorang sebab letak beg kat kerusi, 
nak je aku cakap "hang tak paham bahasa ke ? pramugari tu dah cakap tak bolehh letak kat kerusi jangan la letak, kepala dah masuk air ke hapa" tapi sabar aje laaa ~ 
time kitorang dah terbang ni aku ternampak ada orang tua kiranya depan aku la(aku baru perasan time aku naik flight tu,agak ramai orang tua, diorang buat rombongan beramai-ramai ke ? haha) pi tekan-tekat skin tu, tapi orang tua kan, mana la dia nampak perkataan kat skrin tu, 
aku pulak yang geram dengan orang sebelahnya, 
kesian aku tengok uncle tu tekan-tekan tapi tak dapat-dapat, 
tolong dia uncle tu, memang kesian aku tengok, akhirnya uncle tu surrender... 
memang teruk la orang sebelah uncle tu. 
Yang paling best aku rasa time aku tengok movie, 
aku terperasan uncle kat sebelah aku pun aku nak tengok tv(well, aku tak tau nak cakap apa,aku rasa tablet lagi sesuai kot,tv macam besar sangat, haha), wahahaha, 
nasib baik uncle tu reti speaking, 
maka tekeluarlah speaking aku(kikikiki,tah hapa aku cakap) 
rasa seronok lak tolong orang-orang yang berusia emas ni kan.., uncle tu pun mesra, senyum, ketawa..haha,
 rasa macam puas dapat gembirakan uncle dan aunty tu dalam vacation diorang, secara tak langsung dapat bagi imej yang baik kita sebagai orang Islam kat orang yang beragama lain kan, hihi.
 Rasa gembira ingat balik, aku rasa memang sweet gila uncle & aunty tu dapat jalan-jalan sama-sama walaupun dalam usia emas. 
Bila difikirkan balik kenapa ia dipanggil 'usia emas' ? urm.., mungkin pada usia ni lah paling berharga buat kita nanti ? mungkin usia yang tak semua orang merasainya ? but somehow I want be like that too.., hihi. 
Yelaaa, sebelum ni vacation dengan anak-anak je , time ni la vacation sendiri-sendiri dengan orang yang dicintai... ceeewahhh ! haha, sweet apa ? aku ternampak uncle tu tolong wife dia buka bekas sandwich, so sweet. :)
tapi time nak turun flight ni ada benda yang aku tak suka, 
kan aku dah mentionkan tadi ramai orang tua kan, 
time nak turunkan barang dari tempat simpan barang yang kat atas boleh lelaki ni(anak manja yang duduk seberang aku) buat slumber je, 
kesian gila aku tengok nenek tu turunkan barang dia. 
nak je aku cakap, "kau tu lelaki,sihat tinggi apa salahnya kau tolong nenek tu, macam nak patah je tulang dia tu aku tengok",
tapi aku tengok lelaki tu macam tak nampak je, muka pun muka macam nak makan kaki, haha. 
Aduhai..., anak mummy ni la kan.
 Kalau tangan aku sampai aku boleh jugak tolong. 
haiyaaa ~ hang tu lelaki buat la gaya lelaki. 
Rambut macam justin bibir, pakai baju ketat, seluar ketat, hang nak tunjuk kat siapa yang ketat-ketat tu ? siapa nak dipersalahkan, mak dia ? sebab tak ajar beradab dengan orang lain? tak reti hulur tangan tolong orang ? 
mak dia pun sama, pramugari cakap dah boleh keluar dia terus keluar, 
tegamam jugak aku mak cik ni, haha. 
Kita ni orang melayu kena lah beradab dan bersopan santun, dan aku tak kesah kalau kau buat tu tak ikhlas asalkan apa kau buat tu dapat bantu orang sekeliling.
 Kita tak boleh mempertikaikan keikhlasan seseorang tu sebab itu adalah urusan dia dan tuhan yang penting dia dah laksanakan tanggungjawabnya.
-the End-

No comments:

Post a Comment