Pages

Monday, August 18, 2014

Sains Komputer ? Hurmmmm..


Assalamualaikummm ~ 
haha. Sains komputer ? Hurmmm.. Aku tak tau langsung bende ni so aku buat research la sikit dan memang sikit pun dapat. Hahaha. Tapi okay lah tau sikit daripada tak tau langsung kannn.. hahaha. Aku dapat kos Sains Komputer (teknologi grafik & multimedia), memang terkial-kial aku, haha, apa benda alah ni ? So aku jumpe blog ni . Keyakinan tu naik lah sikit. Haha. Tapi ada math ! Memang ada math pun. Hahaha. Aku memang minat math, sampaikan aku rasa diri ku aneh. Hahaha. Yelah aku minat seni & math, sains aku tak berapa nak minat, sains pun yang aku boleh biologi, memang tak ada kaitan langsung 3 subjek yang aku minat, hahahaha. Aku boleh la minat komputer ni, tapi sejak akhir-akhir ni aku lebih cenderung kepada seni tapi akan ku tingkatkan semula minat ku kepada komputer ! Hahahaha. Hobi aku memang ketawa, jangan hairan aku asyik ketawa, haha. Tapi bila baca blog tu teringat kenangan lalu tentang add math. Haha. Masa awal form 4 aku masuk lewat seminggu so ada yang aku tertinggal jadi masa cikgu ajar tu sepatah haram aku langsung tak faham. Hahahaha. Aku salin je apa yang cikgu tulis/cakap/etc. Haha. Stress jugak sepatah pun tak paham, tapi time tu aku masih budak baru, sabahan aku pun masih pekat, so aku segan nak tanya. Haha. Tapi time hujung tahun form 4 tu ada bab yang aku minat sebab paham, tapi aku dah tak ingat.. yelah masa tu tahun 2010. Tahun nak ambil SPM/2011 baru lah aku paham segala apa semua tentang add math yang cikgu aku ajar. Hahaha. Macam kelakar bila ingat balik, apa yang cikgu ajar masa form 4 tu macam berbelit-belit rasanya, tapi bila belajar semula masa form 5 rasa senang pulak, hahaha, aku dan kawan-kawan aku semua cakap "laaaaaa, camni rupanya". Haha. Tapi bila dah paham add math dan cara nak guna formula semua, masalah aku yang aku sendiri pelik adalah aku selalu salah kira. Hahaha. Aku pun pelik. Formula, cara, susunan, semua betul tapi jawapan salah. Kenapa ????? Haha. Aku bincang dengan cikgu aku sampaikan cikgu cakap "buang je kalkulator kau tu", haha, segan aku tau. Bila aku tengok result add math aku time SPM, (alhamdulillah lulus, dapat B jer) aku terfikir, "mesti banyak yang aku salah kira", haha. Tapi cikgu ni lah yang terbaik. Hehe. Suka sangat dengan cikgu ni. Aku time math atau add math masa SPM dulu pun selalu jugak tak puas hati kalau salah, haha. Aku ingat lagi time tu aku dah dapat keputusan percubaan SPM add math, time tu kat dewan peperiksaan, time tu cikgu nak pegi mana tah aku ape lagi nampak cikgu free pegi je tanye, katin ke kelas ke mane-mane lah, haha, time tu pulak duduk kat meja budak kelas lain, ahhh lantak lah, haha, aku nak tanya 1/2 soalan je last-last cikgu tolong terangkan semua soalan ! Gile tak gile aku time tu, berserabut kepala otak cikgu tanya formula semua, haaaaaa ambik ! Haha. Cikgu aku ni memang best dab sempoi habis  haha. Masa nak masuk form 6 dulu aku plan nak ambik math, tapi ada problem yang tah apa-apa yang buat aku malas nak ambil, haha. Aku ade bagitau cikgu ni, cikgu ni excited dengar, haha, cikgu terus telefon guru-guru math form 6 tanya macam mana prosedurnya. Tapi akhirnya tak boleh. So cikgu suruh aku pindah. Aduh cikgu.. aku malas nak pindah lagi, haha. So aku teruskan jugak STPM tanpa math. Tapi kat U nanti belajar lagi math. Haha. Mesti kepaa otak dah berkarat-karat nak mengira, hafal formula. Haha. Excited jugak aku ni nak belajar math semula, agak-agaknya aku boleh tahan tak math kat U nanti ? Haha. Jom kita cabar diri sendiri. Haha. Aku tak suka diri ku dicabar sebab aku prefer buat sesuatu benda dengan rela bukan paksaan, aku lebih selesa kalau aku sendiri yang cabar diri aku bukan orang lain. So kita tengok 4 tahun akan datang, mampukah aku bertahan dalam dunia komputer dan math .. wahahahahahaha ~ 
Hurmmmm.. aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak cikgu math dan add math kelas 4B/2009 dan 5B/2011, Cikgu Nasarudin, a.k.a. Cikgu Nas, jasamu kan ku kenang selamanya, terima kasih cikgu, best belajar math dengan cikgu :)
I will try my best with this course ! Wohooooooooooo !
                      -the End-

No comments:

Post a Comment