Pages

Saturday, February 27, 2016

Food hunter tak menjadi

Assalamualaikum ~
yay I'm officially 22 !
tua dah ~ cissss ~
dah dewasa bukan tua, hahahaha
thanks to my mother ! I love you more than anything ~ 
hehe
berbalik kepada tajuk, sumpah kelakar.
hahahaha
Selasa minggu lepas me and geng nak pi makan Burger Bakar Abang Burn kat Tanjung Lumpur, Kuantan.
Dah dua minggu gitu katanya buat promosi,
dah alang-alang dok dekat ni pegi lah, 
hahahhaa

Dah bawa kereta kan, jalan je lah kan. haha.
Aku ada ajak bekas roommates aku, tapi ada tengah diet, busy dan ... pape jelah.
So plan nak pegi lepas kelas habis pukul 4, bapak awal. hahahaha.
Sampai kat Tanjung Lumpur tu pun pukul 5 sharp. haha.
Aku ingatkan nak pegi lepas asar, tapi member-member aku ni lah kebuluran.
AHAHAHAHAHA.
Siapa suruh tak makan tengah hari.
Aku habis kelas pukul 12 camtu terus pergi pejabat, bayar yuran.
Dah sampai kat pejabat tu alang-alang pergi lah cafe.
Ikutkan malas nak pergi cafe, sebab kelas & cafe jauh, 
jadi kitorang duduk lepak tunggu kelas petang kat surau.
Malas nak ulang alik ke kelas & rumah sewa, penat.
Aku beli lah roti donut, aku beli lebih sikit untuk member-member aku yang kebulur malas nak jalan.
hahahaha.
Pastu aku bagi la kat kawan aku ni, pelawa makan sekalikan, tak best makan sorang-sorang,
then yang lain tengok kita makan kan ? tak elok.
Aku pelawa lah setiap makhluk yang bernama kawan-kawan aku,
haram jadah memasing tak nak.
Dah la aku beli khas untuk diorang ni, berlagak pulak, haha.
Then ada seorang makhluk ni pulak nak separuh, okay makan lah separuh,
then ada yang nak suku, okay-okay ambillah.
Bila aku dah telan semua baru nak cakap sedap, nak lagi, cehhhh.
Tadi kemain.
hahahhaha.
Then last class sebelum nak keluar tu lah lecturer nak tengok kitorang buat math, kira apa tah.
Subjek nama grafik, bunyi menarik, bunyi je lah,
siap ada coding bagai.
Haru biru memasing nak siapkan, hahahahaha.
yelah lecturer nak tengok dulu baru boleh keluar kelas.
hahahaha.
terasa macam zaman sekolah rendah dulu-dulu.
Yang tak paham terus jadi paham masa tu, yelah nak habis cepatkan.
Perut nak menyanyi-nyanyi dah.
Then apa jadah aku jadi driver. haha.
Bila dah sampai tu rupanya kedai abang burn tu tak bukak lagi.
HAHAHAHAHHAHA
Memasing dah start gelabah nak makan apa.
Maklumlah sanggup menahan lapar sebab nak makan burger.
haha
Yang kelakarnya kitorang takdak plan B or C or anything !!!
hahahahaha
Time tu jugak la memasing baru nak google tempat makan kat Kuantan ni.
Dah la yang seorang ni nak makan burger jugak, tak pun western.
Search punya search, berpusing-pusing kat bandar Kuantan tu.
Nasib baik ada minyak. haha
Mati kutu juga lah, dan akhirnya kitorang makan kat Sara Boat Noodle.
(diorang takdak website rasmi, search sendiri la ye, haha)
Quite unique, cantik decoration kedai diorang.
Orang akan cakap kedai makan hipster, but I would say vintage.
Diorang ada 3 cawangan, aku taktau la apa jenis yang kitorang masuk tu, sebab kedai dia sebelah-sebelah je, berjiran, haha.
Aku kalau ikutkan nak order banyak, potion dia nampak sangat sikit, haha
tapi member aku nak bajet, okay fine,
ambik kau bajet, ciput gilerrrrrr.
hahahaha.
Orang lain datang makan bermangkuk-mangkuk, kitorang semangkuk seorang.
Waiters semua mesti pelik tengok kitorang, haha.
Tapi dah lapar sangat, makan je lah nak~
dan sup dia sangat manis....
sungguh kecewa la jugak.
Maybe menu tu memang tak sesuai dengan aku, ada menu lain kot.
Quite shocking for me lah, sebab aku tak boleh terima manis dalam masakan.
Kuah dia memang pekat, cuma manis je lah.
Dia punya lada power, hahahaha
berdesing kawan aku makan.
kesian kau. haha
Then nak order lagi cam tak pe lah, nak merasa tempat lain pulak. haha
Tapi still tak tau tempat.
Then member aku seorang ni dapat cari burger bakar boss,
then kitorang pakai google map mencari lokasi disebabkan memasing tak pro lagi jalan Kuantan ni.
hahaha
Berpusing-pusing kitorang, hahaha,
dalam map tu katanya dekat Affin Banks.
Tapi kitorang tak jumpa pun, banks tu pun tak jumpa, kedai burger tu lagilah.
Dah la time tu ada jalan kena tutup sebab ada pasar malam.
Bila dah penat memasing surrender, balik je lah. haha
Then bila balik tu member aku seorang ni nak singgah kedai kat taman dalam perjalanan balik.
Masa lalu taman nak pergi kedai tu ternampak pulak ada gerai burger tepi jalan. hahahaha.
Merasa jugak kawan aku mengidam nak makan burger bakar.
hahahaha
Lepas memasing order kitorang pergi la jalan kejap beli barang.
Then tetiba muncul (lori ke hapa korang panggil) Burgerak ! 
Hampehhhh ! 
Sebelum tu kitorang pun jumpa Burgerak ni kat bandar, tapi dia lalu jalan lain, takkan nak jerit panggil, haha
kali kedua kecewa dengan pertemuan kita, hahaha
redha je la nak, kami menerima burger bakar tu.
hahahaha.
Member aku frustrated gila dengan hari selasa, macam bawak malang je.
hahahah
tapi hari selasa je lah yang habis kelas awal (dan jumaat tiada kelas langsung, haha)
Reaksi kawan aku sebelum dan selepas dapat burger bakar memang epic. haha
Masa tak dapat tu senyap gila macam aku drive berdua dengan kawan aku duduk sebelah,
bila dah dapat burger dia punya happy sampai non-stop talking. haha
Konon nak jadi anti-sosial.
Sound impossible la beb, kau macam tak layak.. hahahaha :P
tapi best lah, kelakar.
Lain kali kita plan properly nak jadi food hunters.
Terjah tetiba kalau buka takpe,
kalau tutup camni, dah la takdak plan lain, terus mati kutu.
haha
Lain kali kita keluar lagi yahhh!
Semester ni kena banyak aktiviti luar, kasi hilang stress.
Maklumlah semester ni banyak belajar coding. haha
-the End-

No comments:

Post a Comment