Pages

Tuesday, April 1, 2014

The Brave Soundtrack

Assalamualaikum ~
Beberapa bulan lalu aku baru je tengok movie The Brave dan aku memang bagi 10 bintang movie ni ! hahaha. Kalau di panjangkan lagi aku bagi lagi 10 bintang. hahahahaha. Sure kalau dipanjangkan lagi memang teramat pecah panggung, hahaha, lepas tu bersambung-sambung macam The Lords of The Ring. hahahaha. Tapi best oooo, dengan imej 3D yang nampak amat real, memang cantikkk ~ haha. Dan aku yang peminat seni dan juga nature memang aku suka gila, hahahaha. Aku memang suka soundtrack The Brave yang Touch The Sky, oh well siapa yang tengok movie ni tak suka lagu ni kan ? Liriknya memang hebat, terasa bebas walaupun hanya lagu, memang lah powerful lagu ni. 

Penyanyi lagu Touch The Sky ni adalah Julie Fowlis. Suara lembut beserta muzik klasik dicampur dengan lirik yang agak awesome ni memanglah aku tak boleh henti dengar. hahahaaha. Nak liriknya pergi lah cari sendiri. wahahahaha (gelak jahat). Yang aku nak bercerita bukan pasal lagu ni. hahaha. Aku kegilaan lagu Touch The Sky versi Itali. haha. Aku memang dah makin pelik dan aneh. Aku menyanyi-nyanyi lagu ni versi Itali kat rumah, hahahaha. Mungkin sebab aku ada belajar sikit bahasa Itali mungkin aku tertarik dengan lagu ni. Sebelum ni aku memang minat lagu ni versi english, tapi aku tak cari pun, haha, aku terjumpa lagu ni tak sengaja semasa aku mencari lagu Frozen, Let It Go versi bahasa lain, terjumpa pulak lagu Touch The Sky versi bahasa lain, cuba lah dengar, dan aku sukaaaaaaa ! hahahahaaha. Cara sebutan bahasa Itali memang lah best, bagi aku lah, banyak lagi versi lagu ni, Catalan, Danish, Polish, Swedish, French, Norwegian dan banyak lah. Pening aku nak dengar yang mana satu, hahahaha, banyak sangat pilihan, hahaha. Tapi bagi aku best Itali, Catalan, Danish dan Polish, hahaha, penyanyi lagu ni versi French nyaring suara macam budak-budak. Tapi masing-masing kan ada citarasa yang berlainan kan ? Masa dengar tu aku macam nak like je semua, semua best, tapi Swedish tak berapa, hehe, maaf, aku tak berapa minat versi Swedish, kalau dalam perbulan Swedish memang best tapi bila aku dengar dalam lagu ni macam tak berapa best, hahahaha. Bila belajar bahasa lain memang baru terasa english memang senang, hahahaha, aku dah tersangkut belajar bahasa Itali, tak lepas-lepas, kalau ada cikgu tak apa lah, ni belajar guna apps, memang sedih, tapi boleh sebut pun jadilah, hahahaha, aku akan cuba lagi kemudian.
 ni versi itali oleh noemi

Ni lirik Il Cielo Toccherò\Touch The Sky versi Itali :
*************************************
 Sento il vento che mi chiama
splende il sole su di me
odo un canto che mi attira
sempre pìù verso di sè
correrò, volerò ed il cielo toccherò
volerò ed il cielo toccherò

Sopra i picchi più alti
tra mille asperità
si specchia il riflesso di antiche civiltà
io mi toglierò il ricordo seguendo il sogno mio
forte come l'oceano e il vento
è questo che sono io

correrò, volerò ed il cielo toccherò
volerò ed il cielo toccherò

io volerò, volerò, volerò...
**************************************
Yang aku faham cuma " l'oceano " iaitu The Ocean. hahahahaha. Seronok apa belajar bahasa asing. Aku agak terkejut juga ada pelbagai versi bahasa lagu ni, aku tak tahu langsung, bila dah terjumpa jatuh cinta terus, hahahahaha. Dan aku minat versi Oleander The Weird daripada Noemi, hahahaha.
-the End-

No comments:

Post a Comment