Pages

Thursday, March 3, 2016

Psychology. Depression stuffs.

Assalamualaikum ~
I have self-criticism, beserta overthinking. haha.
From the quote, it's show the bright side of self-criticism.
Okay, self-criticism ni sebenarnya fikiran, thought, or whatever yang agak negatif kepada diri-sendiri sebenarnya.
Ya, aku alami. shit.
Self-criticism ni boleh perasan bila kita buat sesuatu dah selesai dah buat,
then, there are thought appear in our mind,
saying that 
"we CAN do better than what're we already DID".
cam haremmmmm.
Rasa apa yang diri ni buat semua tak betul, semua tak kena.
Tapi tu semua hanya lah mainan perasaan.
Aku pernah cerita aku rasa teruk GILA pasal something la,
memang rasa kerdil gila rasa nak mampos masa tu, then aku luah kat member aku.

Then guess what ? He that said I'm motherf*cking humble.

Tak, tidak, aku terseksa di sini.
Bukan nak rendah diri tapi merendahkan diri sendiri.
T_T
macam dalam test ke, quiz ke, assignment ke pape je lah,
kau dah buat, dah settle, dah siap, dah hantar,
then muncul rasa menyesal tak buat sungguh-sungguh.
Padahal kalau orang lain tengok okay je, masih boleh hidup kat u.
Tapi feeling aku macam "this is the end of my world".
Dah la ada self-critism, overthinking pulakkkk.
Orang tengok aku cool je, rilek je,
tapi dalam kepala otak ni dah serabut gileeeeeee ~
non-stop thought appear,
very stupid and useless thought
mungkin sebab depression kot.
Aku macam ada maniac episode,
it would be written as mood swing.
Ada masa happy, suka gelak, cakap, lebih-lebih pulak tu.
Tapi ada masa aku diam, membisu, banyak kata-kata muncul dalam fikiran,
sampai tak tau nak cakap apa.
Sedih tiba-tiba.
Siang happy kemain, tetiba malam sedih.
ahahahahaha.
Masalah beb, masalah.
Tiada orang akan paham melainkan dia sendiri alami depression.
Haram jadah benda ni.
Aku memang akui.
haha.
Kalau kawan-kawan aku yang baca ni,
seriously I have this problems.
Dia akan serang tiba-tiba.
What we called anxiety or shit.
Don't come near please !
Mood swing, maniac episode memang buat kau gila.
hahaha.
Alhamdulillah semester lepas dia tak serang. :'D
Sometimes I begging people please don't talk something serious,
that make my anxiety comes hit me D':
Its hurt me.
It does painful.
I might don't show it, but when my anxiety comes and hits me nothing will able stop me.
This is crazy.
I tend to sleep more so there will no time no think some useless shit.
hahahahaha.
Sorry brain, I'm sleeping so you won't thinking shit.
Orang gila dan orang yang ada masalah psychology berbeza.
Bila kita alami sendir baru la paham bila seseorang tu alami depression.
Kalau kau tak ada masalah psychology tolong lah tutup mulut.
Ingat senang ke nak hadapi ?
Diorang perlukan bantuan, bukan cacian dari mulut kau yang busuk tu.
Kalau dah rasa nak maki je baik tutup je mulut tu,
tak ada orang nak dengar.
Aku alami depression pun aku bangkit sendiri :'D
its the worst thing ever.
Orang yang alami anorexia pun berkait psychology.
So tolong lah jangan hina diorang, diorang perlukan support anda semua,
bukan kutukan.
Orang putus cinta, orang hilang arah boleh bunuh diri kita rasa kelakar kan ?
Kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum.
Tapi corak, gaya pemikiran setiap orang berbeza.
Kita sebagai manusia terima, memahami dan hormati perbezaan yang kita ada dengan orang lain.
Biasanya orang bunuh diri selepas putus cinta sebab mereka memberikan 'hati' mereka sepenuhnya kepada pasangan yang belum pasti.
Sebab tu bila dah berkenan, berkahwinlah.
Setiap orang pasti ada big event yang akan hit you to fullest.
Tak kena lagi ? ia pasti akan datang, sama ada sebelum kawin, kerja, dah tua, tiada siapa tahu perancanganNya.
Rasa kelakar bila orang mat saleh yang korang kutuk tu lebih memahami 'manusia',
daripada orang melayu yang belajar agama dari sekolah rendah.
Macam susah je kan nak hormat orang lain ?
Aku pernah baca kat komen-komen Youtube,
ada perempuan tanya sebab risau dengan penampilannya,
lepas tu lelaki tu balas,
dia tak kesah pun,
muka berjerawat,
gemuk.
Tapi melayu ?
aku ada baca di blog lelaki menjawab segala persoalan wanita,
perempuan tu pun tanya berkenaan penampilan.
and guess what ?
dia jawab
PEREMPUAN WAJIB DAHI LICIN
holy shit.
Melayu beb.
Sadis lelaki melayu ni.
Memang ada yang tak pandang semua tu.
Tapi berapa ketul yang tak pandang rupa ~
eh melayu,
langsung tak gentlemen ~

Aku tau aku dah start merepek,
okay.
tata~

-the End-

No comments:

Post a Comment