Pages

Sunday, March 2, 2014

Kawan

Assalamualaikum ~
haha.. aku baru je lepas tension sebab apa yang aku taip sebelum entry ni dah hilang, gile tak lawokk. haha. Kemudian aku konon-kononnya lah nak naikkan semangat tu tengok lah Facebook, pilihan yang agak tak bijak (apa bahasa aku ni, haha). Yang keluar semua gosip-gosip artis. Wah, aku memang tak suka. haha. Jadi aku ambil keputusan nak bercerita pasal kawan (apa kaitan dengan benda berlaku tadi ? haha). Kawan, memang sangat banyak spesis kawan, kawan setia, kawan sekepala, kawan sejiwa, haha, paling terkenal kawan makan kawan. haha. Apa yang kawan kau makan kau ? kepala ? kaki ? tangan ? haha. Umum betul tajuk entry aku ni. haha.
Aku nak nasihat lah, kalau nak selamat jangan ceritakan hal peribadi kau kat kawan kau, nanti kau yang menyesal tak sudah. haha. Kawan aku dah alami (aku pun alami jugak, tapi benda ni tak lah bagi kesan yang mendalam kat aku), serik katanya, yelah kita berikan penuh kepercayaan dan kejujuran dalam persahabatan. Lagi-lagi kita buat hubungan persahabatan 3 orang. Kadang-kadang mesti ada yang dipinggirkan. Aku pernah alami dan aku tak kesah langsung, aku tak kesah langsung bersendirian sebab aku percaya suatu hari nanti aku bersendirian, dan aku akan cuba hadapinya. Buat kawan aku tu tak perlu lah serik membina hubungan silaturrahim cuma berhati-hati saja. Aku cuba sedaya upaya tak menceritakan mengenai hubungan peribadi aku sama ada cinta atau keluarga dengan kawan aku. Kadang-kadang berkawan ni jangan berikan 100% kepercayaan korang kat kawan kor

No comments:

Post a Comment