Pages

Thursday, February 6, 2014

Apa yang kau risau sangat ?

Assalamualaikum ~
haha. Semua perempuan nak cantik kan ? thats mean they are girls ! haha. Dah nama perempuan kan, mesti nak melawa memanjang. haha. Tapi aku pun tak tahan kalau setiap minit, setiap saat nak tengok cermin. Aduhai ~ Well, girls, you all are beautiful. Tapi ada tahap-tahap nya lah. hahaha. Macam ustazah aku cakap, hang rasa hang tak cantik, tapi pasti ada insan yang terplih khas untuk mu yang merasakan dirimu cantik.
this not belong to me ~ :D

Jadi, jangan lah terlalu risau. I believe that and now I want to move freely and do whatever I want. haha. Ada jugak kawan-kawan aku mengeluh kat aku yang tak ada lelaki minat kat diorang. Aduhai, berapa kali aku nak bercerita pasal 'cantik' ni ? Nak berapa kali aku kena bercerita yang CANTIK BUKAN TERLETAK PADA KECANTIKAN LUARAN SEMATA-MATA. Kalau hampa muka cantik, tapi adab tak ada, memang membazir. Ke laut jawabnya. haha. Yup, aku lebih selesa dengan kawan aku yang tak control ayu/cantik/anggun(?) dan apa-apa lagi bila jumpa lelaki. haha. Well, malu memang patut ada, tapi tak payah la nak mengedik-gedik. haha. Hari tu kawan aku risau dengan siapa dia akan kahwin. haha. Weh, umur kau berapa ? 28 ? 29 ? Kalau dalam lingkungan tu aku boleh terima, ni 19 / 20 tahun. hahaha. Kau ingat jantan ni limited edision ke ? haha. Diorang boleh kahwin empat, nasib-nasib lah kalau dapat madu tu, huhu, aku pun tak nak bermadu, hahahaha. Sori lah kaum adam aku guna bahasa kasar. Aku agak bengang jugak dengan kawan aku spesis ni. haha. Rilek arr, we're still young. Kerja pun belum, kesah pasal kahwin pulak. Kalau ada sesiapa terasa, cakap je depan-depan, aku tak nak korang terasa then simpan dalam-dalam pastu memakan diri korang lak. -Back to the story- Malaysian girls much prettier than korean girls. Why ? haha. Kalau lah industri pemedahan plastik kat Korea tak sebesar sekarang hanya berapa ketul je yang cantik, itu pun kacukan. Malaysian girls never did plastic surgery right ? but still beautiful. Lagi cantik kalau beradab. hihi. Kenapa perempuan asyik nak melawa memanjang tapi tak nak belajar elok-elok ? Mungkin sebab diorang tak nak kerja tapi diorang nak hidup serba mewah, jadi melawa untuk pikat orang-orang kaya ? haha. Entah lah. Aku fikir nak kerja. Jadi pasal lelaki ni, kurang sikit aku fikir. haha. Yang menyirap bila kawan-kawan aku dok bersembang pasal taste diorang pasal lelaki idaman. haha. Nak hensem lah. haha. Aku ? Tak merokok, bekerja, alim. haha. Rupa tu aku tak berapa kesah sangat, asal sedap mata memandang, haha. Kalau hensem tu, kira bonus lah tu kan. hahaha. Sebab tu kau nak cantik memanjang sebab kau nak yang hensem kan. haha. Oh well, aku pernah baca kat majalah, lelaki hensem ni, popular katanya (based on the story, haha)tapi terpikat dengan gadis yang biasa-biasa saja cantiknya, tapi beradab. Katanya dia pernah dating dengan girl yang cantik cam model memang hampeh. hurm ? Second story, girlfriend dia agak berisi tapi istimewa bagi nya(maksud aku boyriend dia lah). So ? Hari tu aku buka twitter, the suprising story, haha, aku pun terkejut, haha, ada gambar perempuan seksi kat singki rumah lelaki tu, guess what he wrote, "what the f*** this b**** sitting on my sink?", haha, aku ketawa, sebab terkejut, haha, dia pun cakap perempuan macam ni tak sesuai dijadikan isteri. Eh what ? Dan aku pernah baca satu artikel pasal artis barat, entah siapa aku tak ingat, hahaha, dia tak akan pilih perempuan yang dia jumpa di kelab malam, haha, rare ni, this kind of guys are rare and hard to find. haha.  Bukan aku suruh korang tak payah nak melawa, tapi berhias ada batasnya juga. Kalau korang rasa kenapa korang tak ada pasangan sekarang ni, anggap je lah di luar sana ada seorang jejaka yang awesome yang ALLAH sediakan khas untuk mu nanti, mungkin bukan sekarang, jodoh itu pasti ada bukan ? Kalau hampa dok terperap kat situ je memang tak adalah. haha. Kalau kau percaya kepada jodoh semata-mata, usaha tak ada, samalah seperti tawakal semata-mata, usaha & doa tak ada, tak kema. Renung-renungkan lah. Percaya pada diri, keyakinan itu penting pada masa kini. Yakin pada diri, you're beautiful, if not your face, may be it's your attitude or the way you talk ? haha, who's know your future husband taste like ? haha
-the End-

No comments:

Post a Comment