Pages

Saturday, February 8, 2014

Positive Please !

Assalamualaikum ~
haha, aku baru je baca kejadian hangat yang berlaku dalam industi komedi kita. haha. Siapa yang artis komedi kita yang selalu mencetuskan kontroversi dan kali ni melibatkan artis negara jiran kita. hurm. Sebenarnya aku langsung tak minat nak tahu benda-benda yang dikatakan oleh Nabil, tapi
disebabkan cara dia meminta maaf dalam final Maharaja Lawak Mega buat aku ada "bad feeling", dan aku buat check up satu blog je dan aku dah tak tahan. Satu blog je aku tengok, belum lagi aku tengok kat Facebook, Twitter. Aku tak tahan. Kenapa nak libatkan anak dia ? She still don't understand about this evil world. What I am see, this is unfair. Kalau korang nak label, kutuk aku fikir baik-baik, segala kutukan kau menambah beban dosa di bahu kau. Masa aku baca, dalam otak aku, "ya Allah, kenapa mereka kutuk sebegini rupa? teruk sangat ke kesalahan dia ?", aku rasa macam nak nangis sebab ada satu komen ni yang mengatakan sekiranya anaknya akan menjadi seperti bintang indonesia itu. Kenapa ? Kenapa nak libatkan anaknya ????? Aku bukannya peminat Nabil pun, tapi kalau lawaknya menjadi aku ketawa juga. Dan apa yang aku tak suka warga indon pun pi kutuk, hey, please cover a bit your mouth. Bila orang cakap pasal indon, aku cuma suka orang indon yang alim. Itu sahaja. Lagu, drama, filem dll aku tak minat. I'm really apologized. Pada pandangan aku Nabil tak buat silap pun, dia cuma sentuh sikit isu artis wanita tu. Dia cuma cakap gambar, tak cakap pun gambar apa. Orang sekeliling yang negatif sangat. Mungkin artis wanita tu sangat sensitif dengan lawak sindiran tu. Jadi, artis-artis tak boleh buat benda yang karut-mengarut nanti dijadikan bahan komedi. haha. Masa final, artis wanita ni buat aku malu sebagai seorang perempuan. Ye lah, pakaiannya lepas tu bagi salam. Kalau orang-orang tua tengok mesti cakap, "lah, Islam rupanya". Aku malu dengan penampilannya. Ini adalah salah satu sebab orang minat artis luar negara. Dan ini juga salah satu sebab aku lebih meminati artis korea & barat. Kenapa ? Aku tak suka tanggapan negatif peminat kepada artis tempatan, dan sikap negatif artis tempatan. Aku tak suka gaya penampilan artis tempatan. Sebab tu aku lebih rela menatap artis lelaki kpop (dululah). Orang sekarang ni dah memang tak boleh berfikir secara posotif ya ? Kenapa nak kutuk Nabil ? padahal dia menyindir orang yang pernah buat maksiat, dan orang menyokong orang yang pernah melakukan maksiat ? ini salah satu cara untuk mengingatkan orang supaya jangan melakukan maksiat kali kedua. Tapi tidak kelihatan 'dia' insaf dengan perbuatan maksiat tersebut, aku perasan melalui pakaiannya.
-the End-

No comments:

Post a Comment