Pages

Thursday, February 6, 2014

My First Drawing for 2014 :D

Assalamualaikum ~ tadaaa ! Lukisan aku yang pertama buat tahun ni (2014). haha. Dah Februari tapi baru sebijik lukisan aku ~ hahaha. Yelah, aku melukis ikut mood. Kalau mood tu tiba-tiba datang, tiba-tiba lah aku melukis. haha. Tapi biasanya aku tak ada mood. hahahaha. Saje je aku ambil gambar lukisan tu dari tepi, sebab asalnya aku nak lakar je, tiba-tiba aku buat penuh. haha. TIBA-TIBA ? haha. Sejam lebih jugak aku buat, rasanya sejam. haha. Tengah malam lak tu buat. haha. Entah kenapa mood tiba-tiba datang.
Ni yang penuh ~ :D
Haha. Akak aku cakap garang. hakhak. Sebab aku suka yang cool & cantik. hohoho. Saje jer aku gambar separuh, nampak dramatik sikit (?) haha. Masa melukis aku paling suka bahagian mata dan bibir. Bibir tu kalau aku lukis memang aku buat nampak munggil dan bibir bawah lebih tebal dari yang atas. haha. Mata lak aku suka buat mata yang garang. hahaha. Bahagian yang paling aku tak suka hidung dan rambut. Berapa kali aku betulkan hidung tu. Adoihai ~ Rambut tu aku malas nak buat berkilat & gelap. Biasanya bila aku lukis bahagian rambut aku buat macam conteng-conteng then aku padam pada bahagian yang cahaya pastu gelapkan kat mana-mana yang patut. haha. Mulanya lukisan ni aku tengok macam alien sebab kepala besar, maksud aku rambutnya. haha. Terpaksa potong sikit kepalanya. haha. Tu yang jelingan maut tu. haha. Time aku melukis ni aku dengan lagu rock. haha. The object I'm drawing depend on my mood. haha. Mood rock kan, camni la jadinya. Kalau lagu bunga-bunga senyum macam kera sumbang la lukisan aku tu. haha. Nanti lah aku buat. haha. Kena berlatih lukis hidung lagi la jawabnya ~ haha. Urm, lukisan ni aku tak tiru siapa-siapa, ni lukisan daripada tangan aku. haha. Sebab biasanya aku imaginasi lain tapi aku lukis lain. Jadi nak cakap idea daripada kepala ke tangan ? haha
-the End-

No comments:

Post a Comment