Pages

Tuesday, February 11, 2014

Kenangan Masa Dulu-dulu

Assalamualaikum ~
haha, aku ada terjumpa status yang agak atau sangat menarik bagi aku. haha. Dia kongsi cerita masa budak dulu-dulu main benda yang budak sekarang tak main. huhu. Mungkin budak-budak ni main apa yang kita main dulu semasa di sekolah je. hurm. Aku bersyukur sangat-sangat lahir tahun 1994 sebab batch ni lah paling best daripada aku tengok akak&abang2 senior serta adik2 junior. Jangan marah yer, hehe, gurau je.
Tapi aku memang tak boleh dinafikan batch 94 masa aku kat Sabah dulu memang nakal gila. haha. Masa darjah 4 kitorang punya kelas tingkat 3, tapi cikgu boleh dengar kekecohan kelas kitorang dari bilik guru(tingkat paling bawah). haha. Masa darjah 6 pun sama juga, kalau perhimpunan hari isnin tu tak sah kalau nama kelas kitorang tak kena sebut, haha, di sebut sebab selalu buat bising. Tapi batch senior dan junior kitorang masa tu tak kecoh macam kitorang, tu yang kena label bukan-bukan kelas kitorang. haha. Tapi batch kitorang lah selalu buat rekod, cemerlang, paling bising, degil, lawak... macam-macam. haha. Tapi kemeriahan tu juga berlaku selepas aku pindah. haha. Batch pra-u 94 pun sama. haha. Paling caring, paling nakal, paling meriah, paling mesra dan macam-macam lagi. haha. Okay sambung cerita asal. haha. Orang yang buat status tu sesuai juga dipanggil akak, sebab dia lebih senior (?), haha. Banyak juga akak tu cerita, tapi ayat paling aku tak boleh tahan nak gelak sebab "my biodata". ahahahahahaha. Aduhh, sakit perut aku gelak. Hari ni gembira sangat, entah kenapa. haha. Masa darjah 5 rasanya musim membuat "my biodata" ni. haha. Masa tu setiap orang mesti ada paling-paling 1 buku. haha. Kadang-kadang tak puas hati sebab tulisan lah apa lah tak cantik. haha. Yang buat aku gelak pasal senarai "my biodata" tu, ada nama penuh, nama samaran, nama manja,makanan & minuman kegemaran, makanan & minuman yang tak disukai,  jejaka idaman (ni yang buat aku gelak, konon-kononnya alim, hensem, tak merokok lah apa lah, haha), warna kegemaran lepas tu yang buat aku gelak lagi moto kehidupan. haha. Budak-budak pun dah ada moto ~ haha. Lepas tu akak tu mention kan pasal tanda tangan. Lagi aku gelak. haha. Masa sekolah rendah dulu macam-macam jenis tanda tangan cik oiii ~ haha. Siap ada love, bunga bagai. haha. Siap pakai pen color yang berkilat tu tulis, haha, macam-macam warna. Bila dah sekolah menengah, nak buat nota malas nak guna pen warna-warna ni. haha. Pastu permainan yang aku tak boleh lupa masa darjah 3. Akhir tahun 2003 semua budak-budak kelas 3 bestari(aku pun termasuk, ahaha) & 3 cendikiawan main "sekopong", haha, aku tak tau orang semeanjung panggil apa mainan ni, macam daun terup tapi yang kecik-kecik yang dijual kat pasar. Orang paling terer orang yang ada daun yang terbanyak. haha. Aku ingat mainan ni sebab ada kesan macam tulang terbonjol kat tapak tangan kiri aku. Pelik jugak aku rasa. Musim main benda ni memang hebat, haha, tak kira di sekolah kebangsaan dan sekolah agama main jugak. haha. Lepas tu aku ingat masa aku nak pergi tandas masa musim "sekopong" ni, aku ternampak air dari paip/salur air (aku tak tau namanya, haha) besar bocor. (kelas aku time tu dekat dengan tandas murid dengan tandas guru, agak pelusuk juga kelas aku ni). Memang kuat airnya keluar tu, entah macam mana boleh terlintas di kepala otak ni kawan aku budak lelaki ni nak tutup paip tu. haha. Bayang kan lah budak darjah 3 lawan air yang deras gitu. haha. Habis basah kuyup kawan aku tu. Konon-konon pengawas kan. haha. Banyak lagi kisah-kisah zaman sekolah aku yang agak nakal, tapi sambung lain kali lah ~ ngeeee ;D
-the End-

No comments:

Post a Comment