Pages

Wednesday, November 27, 2013

sedihh ?

Assalamualaikum sekali lagi, hehe. 
Aku nak bercerita pasal anak buah aku ni.. aduhai ~ sedih dibuatnya ~ akak-akak aku memang menyesal ~ haha.. apa boleh buat benda dah jadi kan.. dah tak de rezeki.., lain kali ajelah.. macam ni ceritanya, masa buat plan nak pegi Sabah ni, asalnya akak aku dengan keluarga dia ja., sebab ada murah kat Malindo. pastu citer kat mak & akak aku yang lain, diorang nak ikut gak, so abang ipar aku pun belikan la tiketnya.. Time tu aku tak tahu tarikh exam aku, aku fikir aku ulang seni so mesti hujung-hujung.., cikgu aku pun cakap habis 2 hb disember sedangkan tiket murah tu 28 hb november.., so tak pe lah, aku tak kesah pun, yang penting kinder bueno ~ haha.. pastu ada 1 hari tu aku sembang-sembang dengan kawan aku pasal tarikh-tarikh exam, pastu aku terfikir seni yang aku ulang tu penggal 1 so sama tarikh dengan budak-budak pra-u bawah baru ulangan penggal 2. sekali tengok tarikh betul lah, 25 hb & 27 hb aku exam. aku citer la kat akak aku so ayah aku boleh pegi, aku plan kalau ayah aku sekali pegi sabah then aku tinggal kat rumah kawan aku buat sementara.., baru aku plan nak buat kerja nakal sikit(sikit je, tak payah banyak-banyak, haha), akak aku terus beli tiket aku.. reaksi aku macam, "uh ? what ?", pastu mak dan akak aku lagi plan aku tinggal kat labuan jaga anak buah aku.. ditanya kat aku yang tak kesah sangat ni memang ok sajaa ~ pastu aku fikir..."this totally out from my plan ~" adoihai ~ pastu semalam, tengah kitorang kemas barang, anak buah aku paling sulung(satu-satunya anak buah perempuan,huhu) cakap nak ikut, sedih siakk.. nadanya pun nada rendah... alahai kesian kakak ~ pastu baru akak aku terfikir kenapa lah tak beli tiket dia sekali time beli tiket aku.. masing-masing menyesal.. siap dia cakap kalau kitorang tak ada(aku & akak aku yang belum kawin) tak best.. tak ke sedih tu.. aduhh.. tak pe la mahira, nanti cik su dah keje kita sama-sama journey kay' ? hehe

No comments:

Post a Comment